W dniu 7 kwietnia 2021 roku Porozumienie Ojców złożyło oficjalne pismo do Rady Reklamy na kampanię reklamową firmy Adrian.
Prosimy o określenie w jaki sposób i dlaczego Państwa zdaniem reklama narusza zasady etyki lub dobre praktyki sformułowane w Kodeksie Etyki Reklamy. Jeśli reklama wprowadza w błąd proszę opisać na czym wprowadzenie w błąd polega:
Kampania firmy „Adrian” sugeruje, iż wszyscy mężczyźni są przemocowi. Pokazuje jakoby kobiety są pokrzywdzone, a mężczyźni je prześladują, grożą i biją.
Jest to bardzo niesprawiedliwe choćby w kontekście alienacji rodzicielskiej, która ma obecnie miejsce w Polsce.
Ojcom dzieci są odbierane „z automatu” w polskich Sądach. Reklamy tego typu budują fałszywy obraz mężczyzn. Generalizują jakoby każdy mężczyzna był przemocowy.
Jednocześnie zgodnie z prawem reklama ma być równoważna.
Firma „Adrian” w żadnym zakresie w swej kampanii nie przedstawia krzywdzonych ojców, mężczyzn, którzy także są poddawani przemocy ze strony kobiet – głównie psychicznej.


1 komentarz
Krzysztof Szafrański · 5 maja, 2021 o 1:19 pm
Nie pierwsza taka skarga, będą kolejne. Brak ze strony mężczyzn, ojców, przyzwolenia na jawną dyskryminację. Przemoc nie ma płci!