W dniu 7 kwietnia 2021 roku Porozumienie Ojców złożyło oficjalne pismo do Rady Reklamy na kampanię reklamową firmy Adrian.

Prosimy o określenie w jaki sposób i dlaczego Państwa zdaniem reklama narusza zasady etyki lub dobre praktyki sformułowane w Kodeksie Etyki Reklamy. Jeśli reklama wprowadza w błąd proszę opisać na czym wprowadzenie w błąd polega:

Kampania firmy „Adrian” sugeruje, iż wszyscy mężczyźni są przemocowi. Pokazuje jakoby kobiety są pokrzywdzone, a mężczyźni je prześladują, grożą i biją.

Jest to bardzo niesprawiedliwe choćby w kontekście alienacji rodzicielskiej, która ma obecnie miejsce w Polsce.

Ojcom dzieci są odbierane „z automatu” w polskich Sądach. Reklamy tego typu budują fałszywy obraz mężczyzn. Generalizują jakoby każdy mężczyzna był przemocowy.

Jednocześnie zgodnie z prawem reklama ma być równoważna.

Firma „Adrian” w żadnym zakresie w swej kampanii nie przedstawia krzywdzonych ojców, mężczyzn, którzy także są poddawani przemocy ze strony kobiet – głównie psychicznej.

Kategorie: Aktualności

1 Komentarz

Krzysztof Szafrański · 5 maja, 2021 o 1:19 pm

Nie pierwsza taka skarga, będą kolejne. Brak ze strony mężczyzn, ojców, przyzwolenia na jawną dyskryminację. Przemoc nie ma płci!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *